tirsdag 10. november 2009

Arte Pazza

St. Hans-pizza



På mine daglige turer til og fra Blindern har jeg ikke kunnet unngå å legge merke til denne pizzarestauranten, der den ligger rett nedenfor krysset Ullevålsveien/Collets gate. Allikevel tok det to og et halvt år før jeg fikk ut fingeren og fikk bestilt meg en pizza hefra – en beslutning jeg ikke har angret på!

Menyen er preget av mange spennende smaksvarianter, med ingredienser man ofte ikke finner andre steder. Den klassiske pepperoni-pølsa har for eksempel sin homolog i ”salami picante” (anbefales), og vil du ha litt ekstra ”futt” i pizzaen så velg en med ”peperoncino”. Pizzabunnen er tynn og sprø, med velsmakende tomatsaus.

Kort oppsummert er dette er koselig restaurant med rolig atmosfære og god pizza. Beliggenheten gjør at stedet er blottet for hipstere (som heller finner pizza-lykken på Hells Kitchen), slik at du kan nyte din pizza i fred og ro, eller i gode venners lag.

Pizzatype: Italiensk type.
Prisklasse: Middels. Porsjonspizza fra 80-120 kroner. Se http://www.artepazza.no for utfyllende info om menyen.
Restauranttype: Restaurant/Cafè/Kjøkken
Beliggenhet: Øverst på Sankthanshaugen: Ullevålsveien 61.
Karakter: 8/10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar