mandag 1. februar 2010

Hell's Kitchen

Helvettes go' pizza vettu

Trenger vi egentlig fortelle deg om denne? Ryktene går om den legendariske pizza'n, du må bestille bord om ikke du vil ha pizza til frokost (for all del, ikke noe galt med det), og du føler deg som en outsider når du sitter der i et rom stappa med folk fra hele hipster-spekteret. Men det gjør da aldeles ingen ting når du samtidig sitter der og spiser månedens beste måltid. Én størrelse på pizza'n, én pris (137 kr), én fortreffelig smak. Personlig favoritt er nummer 10 med kjøttboller, jalapeños, hvitløk og tomatskiver. Ellers rommer menyen mange ulike varianter, enten du liker sjømat, kjøtt eller grøntfor som topping. Én pizzaelsker blir sabla mett av en pizza, men har du en date som er mindre enn deg kan dere lett dele én.

Hva det er som gjør pizza'n på Hell's Kitchen så utrolig god veit ikke jeg, men det holder for meg å vite at dersom jeg er så heldig og får meg et bord, veit jeg at en av byens beste pizzaer er på bordet i løpet av kort tid, selv på de travle kveldene.

Pizzatype: Italiensk
Prisklasse: Middels (Stor porsjonspizza til 137 kroner)
Restauranttype: Restaurant
Beliggenhet: Over Youngstorget, Møllergata 22
Karakter: 9/10

1 kommentar:

  1. Hells Kitchen er den beste pizzaen, men vil også nevne Pancetta Pizza på Briskeby, Bjølsen, Majorstua (fantastisk god) og Eataly på Aker Brygge. Og kult at du har med Bari =)

    SvarSlett